Jan Kříž touží po Radce Fišarové... v muzikálu Touha

Radka Fišarová jako Karin LipertováMuzikál Touha má novou Karin - je jí Radka Fišarová. Ta sice roli Karin hrála na některých divácky méně exponovaných termínech představení, ale 11. února 2010 se stala oficiální alternací této hlavní ženské role v muzikálu divadla Kalich. Stalo se tak na 150. repríze tohoto muzikálu, který se současně také stal obnovenou premiérou díla.

Radka Fišarová roli hvězdné zpěvačky Karin, která se zaplete s kriminálníkem Benem, ''Touha je zázrak...''převzala po Lucii Vondráčkové, které její zdravotní stav nedovoluje nedále v této roli vystupovat, a po Zuzaně Krištofové-Kolářové, které v účinkování zabránily mateřské povinnosti.

Pro Radku Fišarovou je pak Karin její první hlavní role na prknech divadla Kalich. V Touze ale není žádným nováčkem, protože roli Karin hrála i dříve a také byla regulérní alternací role Romany Divíškové. Karin tančí svému milenciTato role jí dle mého sedla daleko lépe, než role mediálně známé zpěvačky, stejně jako uvěřitelněji zahrála královnu Annu než zlou Mylady de Winter v muzikálu Tři mušketýři.

Na Radce bylo znát, že si roli užívá, a hraje velmi přesvědčivě. Vlastně nehraje, ona si svou roli prožije a užije způsobem, že s ní si užije i divák. Company zpívá ''Skandál''Mimochodem, Radka snad ani jiný než špičkový výkon podat ani neumí. Vynikající je ve scéně, kdy svému milenci Tomanovi tančí na stole. Zde se z unuděné hvězdy stává dračice, která je však jediným pohybem sražena na kolena.

Kromě Radky Fišarové můžou diváci v Touze, která je stále divácky velmi oblíbená, obdivovat například výkony Ondřeje Izdného, Zbyňka Frice, Heinricha Šišky Zajímavé choreografienebo finalistů soutěže o roli v Robinu Hoodovi – Honzu Kříže, Petera Veslára a swinguje zde i Petr Novotný.

Roli Benedikta Berouska ztvárnil Jan Kříž. Ten o svých kvalitách přesvědčuje v mnoha různých rolích, ať už jako Raimond v muzikálu Johanka z Arku, dospělý Michal v muzikálu Děti ráje, či jako Joe v muzikálu Sugar v divadle F. X. Šaldy v Liberci. V tomto představení mu také výborně sekunduje Dalibor Gondík jako Jerry. Pepe v podání Jiřího KornaProtože techniku zpěvu má zvládnutou dobře, může se díky tomu věnovat více herecké poloze a vtáhnout diváka do svého příběhu.

Stejně skvělý výkon předvedl Jiří Korn v dvojroli hvězdy Michala Rajmonta/cirkusáka Pepého. Jeho pojetí hvězdy Michala je velmi lidské - je tak slavný, že není vůbec namyšlený, ale naopak - sám pomůže Benediktovi, kterého dobře odhadne jako člověka. Režisér Palo Braňo a rockerská hvězda Franta Strouhal mají mezi sebou neshodyNaopak jeho Pepé je životem otloukaný člověk, který okolnímu světu fandí, ale sám má takové osobní zkušenosti, že včas dokáže přibrzdit v rozletu, aby si člověk moc nenabil… ústa. Jakoby hrál dvě polohy sám sebe.

Palo Braňo, pološílený režisér v podání Dalibora Gondíka nejde popsat, to se musí zažít na vlastní kůži. Jelikož je znám také jako dobrý improvizátor, občas se stává, že si někdo z jeho kolegů ke své roli přidá mnohem více, než má ve své roli napsáno, a sleduje, co s tím Dalibor udělá. Ten ovšem neváhá, a vrátí pomyslný míček na druhou stranu hřiště. Zatýkání ''světských''Nejvíce takových příležitostí vytvářel Martin Pešek, který se publiku představil "… já jsem Martin Pešek, s velkým Š!". A tak neznalý divák odchází s pocitem, jak dobře se pobavil, nevědouc, že část textů ve scénáři nebyla.

Ondra Izdný předvedl své dvě tváře: komedianta i herce company, a přesto dovedl odlišit tyto dva rozdílné světy, stejně jako ukázat bídu a lesk slávy. Je zatrpklým člověkem, který stále někde uvnitř věří, že bude lépe, ale přes svá zklamání to nedává najevo. Jako herec a tanečník, který jen o fous prošel, a je strašně rád, že dostal příležitost ukázat co v něm je, Herci versus policieale přesto neztrácí svou úroveň, ukázal divákům tu stranu pódia, kterou běžně nevidí.

Zbyněk Fric - jeho komisař je poctivý policista, který se ale chce dostat ke korytu, a z něho mít také něco pro sebe. Neporuší svou přísahu věrnosti a cti, ale občas přimhouří oko či něco přehlédne. Ale také se umí pěkně vozit na svých podřízených, když je na něj tlačeno seshora. ''Panenka na klíček...''Jeho závěrečný výkřik "Policie České republiky. Občané, tady probíhá zásah, nemusíte se ničeho obávat, máme vše pod kontrolu!" vyvolá salvy smíchu v publiku a jeho póza vypovídá o české policii asi nejvíce.

Rocker Franta Strouhal alias Richard TesaříkPeter Veslár sice nehraje hlavní roli, ale to se brzy může změnit, neboť se přihlásil do soutěže o hlavní roli v muzikálu Robin Hood. Jeho tvář ale můžeme vidět v muzikálech Koločava či Jesus Christ Superstar v MDB. V Touze hraje policistu i člena company, ani v jedné roli ho nepřehlédnete. A to nejen pro jeho výšku.

Za zmínku stojí i herecky přesvědčivý výkon Richarda Tesaříka v roli stárnoucí rockové hvězdy Franty Strouhala. Na jedné straně tvrdí, že sláva ho nezajímá, žaluje bulvární noviny, ale ochotně pózuje fotografům. Představení pomalu končí...Na straně druhé, když z výsluní přejde díky své nepřipravenosti a individualismu do stínu, neunese svůj nový osud a rozhodne se pro odchod do nebe.

V každém případě stojí Touhu za to zhlédnout, důvodů jsme Vám v tomto článku přinesli dost. Pokud se rozhodnete pro kterýkoliv z nich, a půjdete se na něj podívat, pak jistě najdete další, třeba i takové, které jste zde nenašli. A to znamená, že dílo splnilo svůj účel - zaujalo.

Příprava na přípitek... Přípitek s Radkou ... i na druhou stranu Martin Pešek (s velkým Š) se opět ''přifotil''