Konkurzy do muzikálu Les Misérables: Bídníci byly zahájeny

Producent JUDr. František Janeček a režisér Petr Novotný - dva nejdůležitější lidé v sálePrvní z konkurzů do muzikálu Bídníci proběhl 5. července. Protože to byl první casting, tudíž i start pomyslného zájmu médií, na místě se vystřídalo nejvíce fotografů v porovnání s ostatními dny. Platilo to ovšem i o známých zpěvácích a zpěvačkách, kteří byli v početnějším zastoupení, než na ostatních konkurzech. Připravovaní Bídníci budou již čtvrtým uvedením v České republice. Zkraťte si čekání přečtením našeho článku.

Monika Absolonová by si v tomto krásném muzikálu ráda zahrálaNa místě nesměla chybět porota složená z režiséra Petra Novotného, producenta JUDr. Františka Janečka, dirigenta Milana Svobody, company managera Martina Novotného, korepetitorky Kristiny Brachtlové a sbormistryně Ireny Pluháčkové. A kromě poroty se zde vyskytovalo mnoho fotografů a redaktorů převážně bulvárních plátků, kteří se zaměřovali na ty již slavné, a to jak v stojící předsálí, sedící v hledišti či zpívající na jevišti.

Leona Černá si Eponinu již zahrála v minulém uvedení BídníkůJako první účastníci se porotě představily děti ucházející se o malou Cossettu nebo uličníka Gavroche. Mohli jsme mezi nimi vidět například Filipa Antonia nebo Tomáše Ringela, povolen byl i podklad z domova, místo doprovodu s pianem. V poledních hodinách se ale hrálo už jen na piano a sálem se nesl zpěv dospělých, mohli jsme slyšet hlas Moniky Absolonové, Víta Bečváře, Magdy Malé, Leony Černé, nebo Heleny Krieglové (ta kdysi hrála na stejných prknech Gavroche), či Terezy Mátlové a spousty dalších uchazečů o sólové role nebo o company.

Helenu Krieglovou jsme již také mohli vidět na prknech divadla - jako GavrochePo účastnících konkurzu nebylo požadováno nic jiného, než jedna píseň nejlépe přímo z muzikálu - v případě, že si uchazeč zvolil konkrétní roli. Pokud se ucházel o roli pouze do company, postačila jakákoliv píseň, i když i v tomto případě porota upřednostňovala skladbu z Bídníků. Zajímavostí bylo to, že uchazeč byl nahráván, neboť pokud by byl vybrán, bude se předběžné obsazení posílat na schválení do Anglie. Ačkoli v myslích přítomných nejspíše panovala nervozita, způsobená složitostí písní i přítomností mnoha dalších lidí, výkony byly dobré a některé jedince porota přímo chválila.

Magda Malá přišla na konkurz se svojí dcerou MagdouŽe se na vyhlášený konkurz přihlásí hodně lidí, produkce předpokládala, ale že se jich přihlásí dvakrát více, než čekali, je překvapilo. Proto také přidali jeden den, aby se mohli přijít představit všichni přihlášení. Ač byla neděle, uchazečů dorazilo mnoho, proto konkurz trval do pozdně odpoledních hodin, nemůžeme ovšem říct, že by nebyl organizovaný nebo byl neustále něčím zpomalovaný. Režisér se snažil konkurz zbytečně neprotahovat, a proto mohl v polovině písně člověka zastavit a říci mu, že už to stačí, neboť píseň se opakuje stále dokola a všechno potřebné už slyšel.

Vít Bečvář - jakou roli by chtěl ztvárnit?Porota se kromě nutných přestávek v podstatě nehnula z místa, a také před účastníky příliš neplýtvala dlouhými debatami a rozpravami o jejich výkonech, za což jim zajisté byli vděční, protože nemuseli přemýšlet nad tím, zda se baví o jejich špatném výkonu či nevyhovujícímu vzhledu atd.

V muzikálu se nejspíše objeví některá jména, která byla s tímto muzikálem spojená již dříve, ale rozhodně můžeme čekat i nové tváře. Které role obsadí, a jak dokáží v muzikálu obstát - na to si musíme ještě počkat.