Les Misérables – Bídníci se poprvé představili novinářům na filmovém plátně

tn MS12C-052836Ve čtvrtek 20. prosince 2012 se v kině Lucerna konala předpremiérová projekce velkofilmu Les Misérables – Bídníci od autorů Clauda – Michela Schönberga, Alaina Boublila a Herberta Kretzmera pod režisérskou taktovkou Toma Hoopera. Po shlédnutí vám můžeme prozradit, že se máte skutečně na co těšit. Filmová verze Bídníků se určitě zařadí ke klenotům, ke kterým se člověk bude jistě opakovaně a rád vracet, aby si ji znovu vychutnal, i když, nebo právě proto, že je logicky od divadelního provedení odlišná.

tn MS12C-042774Film ohromí nejen brilantními hereckými a pěveckými výkony, ale především také nádhernou kamerou i skvělým nápaditým střihem, kde překvapivé prolínačky divákovi mnohdy nedovolí ani vydechnout před dalším obrazem. Právě tato dynamika je jednou z předností filmového zpracování Bídníků, a zaručuje tak udržení napětí po celou dobu dvou a půl hodinové projekce, i když divák muzikál z divadelního provedení velmi dobře zná. Hned první záběr během předehry vám doslova vezme dech, a pak už nemáte šanci povolit v pozornosti. Zajímavé je, že zpěv byl nahráván přímo živě pouze s klavírem v odposlechu a celý orchestrální doprovod byl dotočen až podle zpěvu, což dodává filmu ve výsledku úžasnou autentičnost, herecký projev všech aktérů je přirozený a není „hudbou svazován“. Výsledek je vskutku obdivuhodný, neboť tak mohly dostat veškerý prostor emoce, a těch si diváci užijí dosytnosti. Zkrátka na film nechoďte bez zásoby kapesníčků, budete je jistě potřebovat.

tn MS12C-043151V hlavní roli Jeana Valjeana si vychutnáte brilantní výkon Hugha Jackmana, Javera fenomenálně ztvárňuje Russell Crow, v roli křehké Fantine uvidíte neuvěřitelnou Anne Hathaway, jejíž výkon patří ve filmu k těm nejlepším. Malou Cosettku ztvárnila velmi talentovaná Isabelle Allen a dospělou Cosette typově velmi dobře zvolená Amanda Seyfried. V roli Eponine si vychutnáte skvělou Samanthu Barks. Maria taktéž skvěle představuje se zajímavě zabarveným hlasem Eddie Redmayne a jeho rovnocenným protihráčem je Aaron Tveit v roli Enjolrase. Malého rozpustilého hocha Gavrocha dojemně zahrál Daniel Huttlestone, a nemůžeme zde vynechat tragikomickou dvojici manželů Thénardierových, v jejichž rolích skutečně excelují Sacha Baron Cohen a Helena Bonham Carter. Za zmínku stojí ještě role biskupa z Digne ztvárněná Colmem Wilkinsonem, který byl v původní londýnské a broadwayské verzi obsazen do role Jeana Valjeana.

tn MS12C-052779Filmová verze Bídníků tedy míří do českých kin. Podrobnou recenzi pro vás chystáme ze slavnostní premiéry, která se za účasti některých českých představitelů rolí divadelní verze (Bontonfilm při oslovování spolupracoval s kinem Lucerna a s agenturou GoJa) odehraje 2. ledna 2013. Bude ji uvádět snad nejoblíbenější představitelka Eponiny Magda Malá, která nám na slavnostní večer přislíbila i jedno velké překvapení. Diváci se mohou zajít na filmové Bídníky do kina Lucerna v Praze podívat již mezi vánočními svátky a Silvestrem, do distributorské sítě je film připraven od 3. ledna.