Liz Mitchell z Boney M bude hostem Velké muzikálové show!

Liz Mitchell z Boney M bude hostem
Velké muzikálové show

Karel Gott a Liz MitchellPůvodní členka legendární skupiny Boney M Liz Mitchell vystoupí jako exkluzivní host Velké muzikálové show 15. října 2002 na pražském Žofíně. Zazpívá slavný hit Somewhere z muzikálu West Side Story. Bude to její druhá návštěva Prahy v říjnu tohoto roku. Náš fotograf Martin J. Polák ji zachytil spolu s Karlem Gottem.

Nesešli se poprvé 1. října na koncertu Hvězdy popu pro Kapku naděje v pražské Lucerně. Léta se znají ze západoevropských pódií, rozumějí si. Liz byla hostem jednoho Karlova německého TV pořadu a dokonce spolu v druhé polovině 90. let nazpívali duet. Karel Gott na to vzpomínal právě v Lucerně, kde si měli s Liz Mitchell co povídat: "V roce 1996 jsem natočil druhý hlas k jedné z mnoha verzí slavné vánoční písně Tichá noc, kterou nazpívala právě Liz. K anglické verzi jsem přidal německý text a vyzkoušel si černošský styl zpěvu. Ve studiu jsme se tenkrát s Liz vůbec nesetkali. Až při jednom televizním vystoupení, kde jsme zpívali na playback, slyšela Liz poprvé, jak jsem to vlastně nazpíval. Překvapil jsem jí svou uvolněností a litovala, že sama už nemohla improvizovat…".

Velká muzikálová show hostila Liz MitchellLiz Mitchell bylo letos padesát, narodila se nedaleko hlavního města Jamajky Kingston v rodině pastora, který se staral o šest dětí. V jedenácti se celá jejich rodina přestěhovala do Anglie, kde se z Liz stala sekretářkou marně hledající angažmá v showbusinessu. Na přelomu 60. a 70.let zpívala po Donně Summerové ve slavné německé verzi muzikálu Vlasy,ve kterém se spřátelila s Karlem Vágnerem (hrál tam tenkrát na basovou kytaru).

Stala se členkou slavné skupiny The Les Humphries Singers (její vedoucí marně lanařil do skupiny Helenu Vondráčkovou) a s její největší hvězdou - Jamajčanem Malcolmem Magaronem - prožila několikaletý bouřlivý románek. Když se rozešli, obrátila se Liz na víru a přestala kouřit. V roce 1975 se stala členkou slavné skupiny Boney M, jejíž disco hity zpívá s novými členy skupiny dodnes po celém světě. Sama natočila tři nepříliš úspěšná alba a jak sama říká, nelituje toho. Nejdůležitější pro ni dnes je její rodina. Od roku 1979 je provdána za bývalého amerického herce Thomase Pempertona, který jí dnes dělá manažera a se kterým má tři děti - dceru Aderu a syny Aarona a Twena.

Jan Adam
Fotografie: Martin J.Polák