Hudební divadlo Karlín uvedlo Alenku v říši divů

Autoři scénáře Jan a Alena Pixovi na premiéře samozřejmě nemohli chybětAlenka v říši divů je jeden z nejznámějších pohádkových příběhů, zpracovaný v mnoha filmových i divadelních podobách. Tentokrát se dočkal muzikálového zpracování na scéně Hudebního divadla Karlín. Premiéra se za velkého zájmu diváků odehrála 8. září 2022 v 19 hodin. Můžete se těšit na velkovýpravné představení z autorského pera scénáristů Aleny a Jana Pixových, s působivou hudbou Vašo Patejdla a se zdařilými texty Kristýny Pixové. Za dirigentský pult se postavil Felix Slováček junior, ten si mimochodem v Alence v minulosti dokonce zahrál v Divadle Hybernia roli Houseňáka.

Anna Slováčková ztvárnila hlavní roli AlenkyI v této karlínské verzi se s Alenkou na cestě říší divů s drsným Houseňákem samozřejmě také potkáte, rovněž s komickými dvojčaty Fukem a Fíkem, nemocným Paželvem a jeho želvičkami, anorektickou Lilií, Valibukem, potrhlým Kloboučníkem, krutou Srdcovou královnou a jejími vojáky, a také s Alenčinými rodiči, kteří vlastně mohou za to, že se Alenka do své paralelní říše divů vydá. Nový pohled na Alenčinu cestu, hudba, výpravné kostýmy a scéna Martina Černého, nápadité a originální choreografie Petry Parvoničové, které vyniknou obzvláště v hromadných scénách.

V předních řadách usedli Dáda a Felix SlováčkoviV neposlední řadě jsou to samozřejmě i herecké, pěvecké a taneční výkony Michaely Kuklové v roli Bílé královny a maminky Alenky, Michaely Noskové, v roli Černé královny a maminčiny kamarádky, Anny Julie Slováčkové v roli Alenky, Ivany Korolové coby kočky Šlíby, Ernesta Čekana v roli Bílého králíka a otce Alenky, výrazné Srdcové královny Jany Zenáhlíkové a dalších, jsou jistě zárukou muzikálového zážitku pro celou rodinu. Alenka sama nazvala říši divů zemí LADOPOCHODPU – tedy zemí LÁsky, DObra, POCHopení a ODPUštění a pro diváky i zemí dobré nálady.

Na představení se podílí opravdu úctyhodně velký tým lidíKaždá generace tvůrců se snažila v příbězích Alenky najít něco nového a současného. Totéž hledali i scenáristé Alena a Jan Pixovi. A tak vznikla v roce 2016 první verze muzikálu. „Chodili jsme poctivě na každé představení a pečlivě sledovali reakce malých i velkých diváků,“ říkají autoři a z jejich poznatků také letos vznikla zcela nová úprava v novém nastudování, částečně s novým obsazením a především s živým orchestrem pod dirigentskou taktovkou Felixe Slováčka juniora. Hudba Vašo Patejdla zazní tedy i v nových aranžích, díky nimž hudba i texty textařky Kristýny Pixové dostávají zajímavější a osobitější zvuk i interpretaci.

Martin Schreiner se představil v roli Houseňáka, exceloval i jako právě vylíhnutý motýlekNové zpracování muzikálu bylo obohaceno také o nová kouzla divadelních mágů Jaroslava Kunce a Jiřího Marka a o nové obsazení některých rolí. Kromě těch dospělých byly nově obsazeny také role dětské, neboť, jak známo, děti rychle rostou, a z těch malých roztomilých herců a hereček a tanečníků a tanečnic jsou po šesti letech velcí muži a slečny, z nichž někteří „povýšili“ do rolí dospělých (např. Ines Ben Ahmed, Kateřina Průšová nebo Mikuláš Matoušek). O pokračování těch „malých“ rolí se postarají nové dětské talenty z muzikálové přípravky MÚZY Hudebního divadla v Karlíně.

Choreografka představení Petra Parvoničová a kočka Šklíba Ivana KorolováO mladé talenty tedy nebude v HDK nouze. Na všech nových úpravách pracoval původní realizační tým v čele s Lenkou Pixovou a všichni doufají, že si nová podoba Alenky získá nejen nové diváky, ale že zaujme a potěší i ty, kteří ji viděli v původní verzi. A že se třeba také dočká zkoumání a dohadů, jak to autoři mysleli. A dojde-li třeba někdo k tomu, že je to „skvělý nesmysl,“ pak to bude skvělá pochvala. Neváhejte a přijďte se tedy se svými dětmi na Alenku v říši divů Hudebního divadla Karlín podívat!

Vstupenky můžete zakoupit v pokladně divadla.

Velká a malá Alenka s kočkou Šklíbou si v závěrečném čísle pořádně zařádily Černou královnu ztvárnila Michaela Nosková, Bílou královnu Michaela Kuklová Velkolepé finále všech účinkujících zvedlo diváky ze židlí Představení dirigoval bratr Aničky Felix Slováček mladší
Premiéru navštívil i kardiochirurg profesor MUDr. Jan Pirk s manželkou Blankou Kloboučka si zahrál Filip Hořejš V předsálí sopranistka Dita Hořínková se synem Viktorem Antoniem potkali „nového“ malého Tarzana, který vyhrál konkurz na tuto roli a přebírá ji po Viktorovi, který už vyrostl, a tak bude mít gorila Kala v představení nového synka Na premiéru vyvedl svou rodinu i herec Roman Skamene

Osoby a obsazení 8. 9. 2022 vyznačeno tučně
Alenka Anna Julie Slováčková / Kateřina Pixa Průšová
Alenka malá Nikola Machová / Helena Nádobová