6. narozeniny divadla Kalich oslavil Hamlet

Janek Ledecký s narozeninovým dortemPrvní listopadový den se v divadle Kalich slavilo a důvodů bylo hned několik. Prvním a tím nejdůležitějším byly šesté "narozeniny" divadla. Přesně před šesti lety, tedy 1.11. 1999, totiž prvně otevřelo divákům své brány.

Ofélie (S. Laurinová) a královna Getruda (J. Feriová) v zákulisíProvoz tehdy zahájilo premiérou muzikálu Janka Ledeckého - Hamlet. Není tedy divu, že se po šesti letech Hamlet na jeviště divadla Kalich vrátil, byť pouze pro jediný, slavnostní večer. V srpnu měli diváci možnost vidět americkou verzi Hamleta, v září zase několik představení české verze, i když s několika málo inovacemi, převážně z amerického pojetí.Dušan Kollár se svou manželkou

V hlavních rolích se divákům představili Janek Ledecký, Sabina Laurinová, Bohouš Josef, Pavel Zedníček, Jana Feriová, Dušan Kollár, Martin Skala a další. O tom, že se Hamlet na jevišti divadla Kalich hrál tento večer naposledy nás v písni přesvědčil Dušan Kollár coby král svou verzí: Dneska je "fakt" naposled.

J. Laufer, J. Ledecký a J. Kačer při oslavě v zákulisíSpolečně s divadlem Kalich slavil tento den své narozeniny také Pavel Zedníček, kterému po skončení představení hromadně popřáli všichni přítomní, a to jak na jevišti, tak v hledišti.

Sabině předala květiny i její dcera ValentýnkaDalším neméně důležitým důvodem k oslavám byl křest DVD muzikálů Galileo a Hamlet, které byly vydány právě ku příležitosti výročí divadla. Obě DVD obsahují kromě záznamů představení řadu bonusů. U Galilea je to například výběr dalších alternací, fotogalerie či vybrané scény z derniéry. Hamlet je zas rozšířen o scény z americké adaptace muzikálu. Oba záznamy režíroval Michal Caban.Křest DVD muzikálu Galileo

Na křtu samozřejmě nesmí chybět kmotr a na tomto byli hned tři najednou. Kmotrem DVD muzikálu Hamlet se stal herec Jan Kačer, který dělal dramaturgii české verze Hamleta. Galileo měl kmotry dva a není se čemu divit, vždyť jimi byla nerozlučná dvojice Ivan Vodochodský a Mojmír Maděrič, Že by Janek Ledecký přemýšlel o dalším zajímavém projektu?kteří na jeviště přišli ve svých kostýmech kardinálů z muzikálu Galileo. Po křtu DVD a poděkování všem, kteří se na projektech podíleli, se účinkující i diváci přesunuli na raut a odcházeli až v brzkých ranních hodinách.

J. Panenka (tiskový mluvčí) a E. Špidlová (královna Gertruda v americkém nastudování) hodnotí představení HamletaMuzikál Hamlet byl v divadle Kalich uváděn od 1.11. roku 1999 do 15. 2. 2002 a odehrálo se zde 600 repríz. Po pražské derniéře se představení přesunulo na Novou scénu Národního divadla v Bratislavě. V srpnu a září 2005 se opět vrátil na 14 představení (v české i anglické verzi) do Divadla Kalich, aby se představil v podobě, v jakém ho diváci uvidí v USA. O jeho uvádění v Americe probíhají v současné době jednání.

Fotografie Michal Škvor,text Veronika Stehnová