Miss Saigon v obnovené premiéře

Tragický příběh lásky chudé vietnamské dívky a amerického vojáka se v obnovené sestavě na pár repríz vrací na pražské Výstaviště 21. září 2007 se do GoJa Music Hall po více než roce a půl vrátil v obnovené premiéře muzikál autorů Claude-Michela Schönberga, Alaina Boublila a Richarda Maltbyho Jr. Miss Saigon

Saigonka, jak tomuto dílu přezdívají fandové, byla na repertoáru od prosince 2004 Američtí vojáci se před svým stažením ze Saigonu chtějí pobavit v místním nočním klubu, který vlastní pasák Inženýr (J. Korn) - John (D. Uličník) zaplatí svému příteli Chrisovi (T. Savka) rozptýlení v podobě mladičké dívky Kim (L. Šoralová) a po celou dobu svého uvádění se v blocích střídala se svým starším a slavnějším sourozencem Les Misérables. V únoru 2006 byla však odehrána neoficiální derniéra způsobená dlouhotrvajícími potížemi s návštěvností.

Nyní se ovšem Miss Saigon vrací v pozměněném obsazení na exkluzivních 20 repríz Chris (T. Savka) a Kim (L. Šoralová) se však do sebe zamilují, svou lásku si však musí bránit - zvlášť proti Kiminu snoubenci Thuyovi (O. Izdný)jen do konce tohoto roku. Pak se pravděpodobně trvale rozloučí s Prahou. Ovšem v GoJa Music Hall rádi diváky napínají do poslední chvíle, takže uvidíme, zda na definitivní derniéru opravdu dojde.

Saigon padá, Američané odcházejí a Kim (L. Šoralová) zbývají jen vzpomínky na krásné chvíle s Chrisem (T. Savka), synek Tam (T. Novotný) a naděje, že se pro ně její milovaný princ jednou vrátí...Nejvýraznější personální změny v novém nastudování zaznamenala hlavní hrdinka Kim, kterou původně alternovaly dámy Lucia Šoralová, Magda Malá, Iveta Bartošová a Martina Placrová coby understudy neboli záskok. Z původní čtveřice se ke své roli vrátila jen Lucia Šoralová, jež si za svůj výkon vysloužila nominaci na Thálii. Druhou Kim se pak dosti překvapivě stala Leona Černá, která nejspíše produkci přesvědčila svým výkonem v roli Eponine v Bídnících

Thuy (O. Izdný), nyní již lidový komisař, se dozvídá o Tamovi (T. Novotný) a chce ho zabít - Kim (L. Šoralová) syna brání, Thuye zastřelí a před pomstou jeho vojáků prchá do Thajska V dalších výraznějších rolích došlo ke změnám jen snížením počtu alternací. Kiminu lásku Chrise si zahraje již jen Tomáš Savka s původním záskokem Janem Fialou. Prospěchářského Engineera si rozdělí Jiří Korn a Josef Štágr. Jako Chrisova přítele Johna můžete vidět Davida Uličníka, Tomáše Trapla a výjimečně i Jaroslava Rusnáka (understudy). V roli Kimina bratrance Thuye se objeví znovu stejná dvojice Ondřej Izdný a Václav Vostarek. John (D. Uličník) pracuje v agentuře hledající vietnamským dětem jejich neznámé americké otce - na konferenci v Atlantě se setkává s Chrisem (T. Savka) a jeho americkou manželkouPro Chrisovu manželku Ellen  produkce alespoň prozatím našla jedinou představitelku Šárku Markovou.

Miniaturní roli prostitutky Gigi budou zpívat členky company Michaela Šrůmová, Marie Horváthová, Irena Kousalová a Markéta Procházková. O malého Tama se podělí Tomáš Novotný a Daniel Škvor.Kim a John

Je vidět, že kromě již zmíněných představitelek Kim se se svými rolemi rozloučila celá řada zpěváků, mezi nimi např. Roman Vojtek a Michal Klamo (Chris), Karel Černoch (Engineer), Pavel Vítek (John), Kateřina Brožová nebo Tereza Mátlová (Ellen).

Chris zjišťuje pravdu o Kim (L. Šoralová) a svém synovi Tamovi (T. Novotný) a rozhodne se jim pomoci - s tím ale jeho zákonná americká manželka Ellen (Š. Marková) rozhodně nesouhlasí... Větší změny nastaly ve složení company, nicméně Miss Saigon  na rozdíl od Bídníků  neobsahuje mnoho výraznějších sólových výstupů pro jednotlivé členy company a důležitější je zde vyznění sborových scén, čili diváci nemají v tomto směru tolik příležitostí změny vnímat, i když vidí Miss Saigon  opakovaně.

Nešťastná Kim (L. Šoralová) chce alespoň Tamovi (T. Novotný) zajistit lepší budoucnost tím, že ho pošle s Chrisem a Ellen do Ameriky...sama se rozhodne pro radikální řešení Na obnovené premiéře se publiku představili Lucia Šoralová, Tomáš Savka, Jiří Korn, David Uličník, Ondřej Izdný, Šárka Marková, Markéta Procházková a Tomáš Novotný. Všichni zúčastnění podali skvělé výkony a jen těžko je možné někoho vyzdvihnout, jelikož toto představení se velmi povedlo jako celek. Po zásahu z pistole umírá Kim (L. Šoralová) Chrisovi (T. Savka) v náručí...Bohužel v minulosti nebyla vyrovnaná úroveň zpěváků na scéně právě samozřejmostí a některé reprízy Saigonky tím dosti utrpěly. Doufejme, že zredukovaný počet alternací nyní pomůže tento problém odstranit.

Ač bylo první letošní představení považováno za oficiální obnovenou premiéru, obešlo se bez slavnostního zakončení a proslovů. Tento krok produkce lze jen uvítat, jelikož umožňuje publiku nerušeně vychutnat a vstřebat dramatický závěr muzikálu. Výjimečné bylo pouze větší množství květin, kterými byli obdarováni účinkující.

Jestliže jste Miss Saigon  zatím neviděli nebo si ji jen chcete znovu připomenout, máte nyní šanci vždy v pátek večer a v sobotu odpoledne až do 1. prosince. Poté by Saigonka měla uvolnit prostor Bídníkům.