West Side Story v hostování MDB

Newyorská divadelní premiéra v roce 1957 byla nad očekávání dobře přijata jak diváky, tak i odbornou kritikou, a to i přes to, že doba muzikálů o lásce již dávno minula. Tento názor podpořilo i téměř dva tisíce repríz.

Byl to příběh Romea a Julie ze současnosti, který se snažil poukázat na žhavé problémy, vzniklé vzájemnými střety mladistvých gangů a náhlým přílivem Portoričanů do New Yorku. Muzikál s "vážnou" hudbou, moderně aranžovaný, s živými poloabstraktními obrazci, kde hudba, zpěv, taneční prvky a pozoruhodné baletní sekvence byly seskupeny tak, aby vytvořily směs výrazů a nálad, od vážných k humorným, přes násilí k tragédii.

O čem je muzikál West Side Story

Tryskáči a Žraloci, dvě party výrostků, tráví většinu volného času poflakováním po ulicích New Yorku a záměrným vyvoláváním vzájemných šarvátek. Šéf Tryskáčů Riff požádá svého přítele Tonyho o pomoc při "boji" proti portorikánským Žralokům, vedených Bernardem. Tony se tedy dostaví na taneční zábavu, kde se oba gangy v duchu nejlepších tradic nepřestávají osočovat. Ovšem dříve než se Tony stačí aktivně zapojit do dění, spočine jeho pohled na krásné dívce. Tryskáč Tony a sestra velitele Žraloků Maria se zamilovali na první pohled, ale to nic nemění na nepřátelství obou gangů, které si domlouvají podmínky souboje. Ani domluvy policie nemohou nic změnit.

Mezitím na schůzce Maria žádá Tonyho, aby zabránil domluvené rvačce. Když se o to druhý den Tony pokusí, je zbit, a před jeho očima Bernardo nožem zabíjí jeho přítele Riffa. Tony se vrhá na Bernarda, kterého v zuřivosti nechtě zabije a poté všichni prchají pryč, Tony za Mariou. Maria se dovídá o smrti svého bratra, ale přesto Tonyho chlácholí a chce ho chránit. Tony ale odchází, aby se skryl a oba se zapřísahají láskou. Nový šéf Žraloků však Tonyho nalézá dříve, než Tryskáči mohou Tonyho chránit, a před všemi ho zastřelí. Tony umírá v náruči své milované a teprve nad těmito dvěma mladými lidmi a jejich zbytečnou tragédií se oba gangy usmiřují a zároveň dospívají.

Tuto hru v Praze uvádělo Městské divadlo Brno ve spolupráci se společností POLYMIA a agenturou ORFEUS od 6. 12. 1997 do 22. 12. 1997 v divadle Pyramida na pražském Výstavyšti.

Divadlo Pyramida, představení 6. 12. 1997

1867-02 1867-04 1867-05 1867-10