Někdo to rád horké aneb Karlín v plamenech

Někdo to rád horké aneb Karlín v plamenech

Úspěšné muzikálové představení ještě před svou derniérou prošlo řadou bouřlivých změn.

Tenhle muzikál je snad osudem předurčen k pohnutým zápletkám. Nebo je to tak v pořádku, protože každý z jeho protagonistů kromě jevištního života prožívá i vlastní životní zvraty. Poslední, kdo bude moci vidět současné nastudování budou Japonci – Hudební divadlo Karlín totiž pětkrát předvede sladkou Sugar a její spoluhráče při svém letním turné v zemi Vycházejícího slunce.

Sugar těhotná, zraněná, zhrzená…Kateřina Brožová

Hlavní postavu příběhu – sladkou Sugar, která se oddá lásce k falešnému milionáři, proslavila ve filmovém zpracování Marilyn Monroe téměř před padesáti lety a učinila nesmrtelnou nejen ji, ale i tohle dílko kinematografie. Na jevišti karlínského divadla se náročné úlohy zhostila se ctí Kateřina Brožová. Své příznivce nezklamala – byla okouzlující, svůdná a neodolatelná, ale – mrška osud – po nějaké době také těhotná. Oddala se naplno svým mateřským povinnostem a v Karlíně ji zastoupila Jana Paulová. Vytrhla tím trn z paty repertoáru muzikálového divadla, protože Kateřina musela ze zdravotních důvodů zůstat doma dříve, než původně plánovala.

Jana PaulováOd března jsme tedy jako Sugar vídali okouzlující Janu Paulovou, přiblížil se však termín zájezdu do Japonska a Kateřina Brožová už byla schopná svou roli převzít zpět. Která Sugar tedy pojede? “Janička nám strašně pomohla a bylo by nespravedlivé ji teď vynechat,” vysvětloval ředitel divadla Ladislav Županič, “rozhodl jsem proto, že zájezd s námi absolvuje Jana Paulová.” Jenže ouha: “Strašně jsem se těšila i proto, že jsem velmi náruživý cestovatel,” neskrývala Jana Paulová své touhy, “jenomže jsem taky sportovní blázen, a tak jsem si na lyžích poranila koleno natolik, že se bojím takovou cestu riskovat.” Aby neohrozila vystoupení celého souboru, Jana Paulová se svého účinkování v Japonsku vzdala a ve finále tedy nejede ani ona, ani trošku smutná Kateřina Brožová, ale nynější karlínská hvězda – Tereza Duchková. Tedy Sugar do třetice všeho dobrého…Lukáš Vaculík

Nejede ani falešný milionář

Další důležitou postavou “Někdo to rád horké” je falešný milionář v provedení Lukáše Vaculíka. Ten se však turné, které je rozloučením s tímto představením také vzdal, protože se věnuje natolik vlastním projektům, že nemůže na tak dlouho vysadit. Jeho herecký partner Lumír Olšovský dal Karlínu nadobro vale, protože ho více přitahuje činohra. Komu se zasteskne po jeho výborných hereckých výkonech, ten si musí koupit vstupenky do Divadla na Vinohradech. Trošku pohnutý závěr příjemného muzikálu? Ani divadlu se nevyhýbá lidský života běh a nakonec, Japonci ty “drobné” změny sotva postřehnou.

Text Milena Pekárková
foto Martin J. Polák a archiv HDK

Lukáš Vaculík a Jana Paulová Josef Machan, Jan Počepický a Miro Grisa Jana Paulová a Lukáš Vaculík